A Tesla már szinte az összes járművet bemutatta, amelyet Musk a tervben bejelentett. A vezérigazgató, több mint egy évtizeddel ezelőtt, 2006. augusztus 2-án tette közzé az első részt.

A terv fő elemei a következők voltak:

  1. Készíteni egy alacsony volumenű autót, amely szükségszerűen drága
  2. Ebből a pénzből fejleszteni egy közepes méretű autót viszonylag olcsón
  3. Majd ezt az anyagi forrást felhasználva egy megfizethető, nagy volumenű autó megalkotására használni
  4. Gondoskodni a fenntartható energiáról

Ez nem vicc, több mint 10 éve megtalálható a weboldalukon. A Roadster, a Model S, a Model 3 és a Tesla Energy segítségével a cég többnyire lefedte az eredeti tervet.

A Tesla Model X, Model S és Model 3 egymás mellett

2016 júliusában Musk előrukkolt a Tesla főterv 2. részével. Ebben az új írásban, amelyet 3 évvel ezelőtt publikált, ismertette a cég azon tervét, hogy kibővíti a napenergia felhasználását és annak tárolását, valamint piacra dob egy kompakt SUV-t és egy új kisteherautót.

Mára a vállalat nagy előrelépést tett ezen projektek megvalósításához:

  • új napelemes termékek, például napelemes tetőcserepek
  • új energiatároló termékek, mint például a Megapack
  • a 2020 elején bemutatásra kerülő új kompakt SUV, a Model Y
  • az „új típusú kisteherautó” pedig a hatalmas médiavisszhangot kiváltó Cybertruck, amely a múlt hónapban debütált

A Tesla Cybertruck hátulról fotózva

Musk tervei között szerepelt a Tesla ambiciózus kezdeményezése is, hogy autonóm járműveket rendezzen egy közös flottába, ami a tervek szerint a következő év végére meg is valósulhat.

A vezérigazgató nemrégiben elmondta, hogy a cég most egy ideig nem fog új autóval előállni, de valójában van még egy jármű, amelyet a tervek szerint a Tesla még nem mutatott be, ez pedig a Tesla elektromos tranzitjármű. A „Tesla főterv 2. részében" ugyanis Musk két másik szegmensről is beszélt, amelyekben lát potenciált.

A fogyasztói járműveken kívül további kétféle típusú elektromos járműre van szükség, a nehéz tehergépjárművekre és a sok ember számára elérhető városi közlekedési alkalmatosságra. Mindkettő a fejlesztésének korai szakaszában van és nagy valószínűséggel 2020-ban bemutatásra kerül majd.

Hisszük, hogy a Tesla Semi jelentősen csökkenti a teherfuvarozás költségeit, miközben növeli a biztonságot és valóban szórakoztatóvá teszi az üzemeltetést.

Musk kitért arra is, hogy a Tesla korábban gyártott egy elektromos minibuszt a Model X alapjára, de ezt nem mutatták meg a nagyvilágnak. Ez az egyetlen elektromos jármű, amely hivatalosan is része a Tesla főtervének, és amelyet az autógyártó még nem tett közzé hivatalosan.

Bár a terv említést tesz egy, a Model 3-nál olcsóbb autóról, azonban ennek nem igazán van létjogosultsága, mivel a Tesla egy autonóm, közös járműparkot tervez, amely csökkenti az utazás költségeit.

Forrás: