A Tesla jó pár hete űzi, hajtja a Model S Plaid-et, azaz a három elektromotoros szörnyetegét a Nürburgringen. A prototípus új, nem hivatalos rekordot állított fel a pálya gyakorlott pilótájával, Thomas Mutsch-sal a volánnál, ezzel túllőtt a Porsche Taycan idején.

A német Auto Motor und Sport újságírói folyamatosan a pálya körül sertepertélnek, ők 7:13-as időt mértek stopperral, ami az előző 7:23-hoz képest meglehetősen nagy javulás. A hírt a Tesla is megerősítette, bár hivatalos időt nem közöltek, valószínűleg tudnak még javítani rajta, hiszen a prototípus folyamatos frissítés alatt van, mint motorikusan, mint a külső elemeket tekintve.

Elon Musk küldetése tehát, hogy a Tesla továbbra is a legkomolyabb teljesítménnyel rendelkező elektromos jármű maradjon a piacon. Egy hónapja a költöztek a pálya közelébe, mikor a Porsche 4 ajtós elektromos autója felállította a rekordot. Musk ekkor állt bele a dologba és a hétszemélyes Model S prototípusát küldte ki a Nürburgringen tesztelésre azért, hogy akár jövő nyáron már forgalomba tudjon kerülni.

Fontos azért megjegyezni, hogy a Plaid egy végletekig kihegyezett, versenypályára termett Model S, míg a Taycan nem kifejezetten versenypályára készült, igaz, a hajtásláncot kivéve minden elemében egy Porsche. Lehet, hogy a Model S Performance-szal lenne érdemes összemérni, ahogyan a Top Gear is tette nem olyan régen.

 

Forrás: